Dersin Adı | Marka İletişimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MI 501 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Marka oluşumunda ve geliştirilmesinde iletişimin öneminin ve işlevinin teorik arka planı ve uygulama örnekleriyle incelenmesi. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | ‘Farklılaştırma -ve giderek marka ederi oluşturma /markalaştırma-‘ sürecinde, pazarlama iletişimi karışımının nasıl etken olduğunu; bu karışımın nasıl planlanıp doğru yönetileceğini inceleyen ve öğreten teorik ve pratik çalışmalar bütünü. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Marka ve markalaşma nedir? | Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker. Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? , Güven Borça. Malcolm Gladwell, Tipping Point. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Kevin Lane Keller. |
3 | Marka inşasında konumlandırma | Konumlandırma, Al Ries ve Jack Trout |
4 | Marka inşasında farklılaşma | Different: Escaping the Competitive Herd, Youngme Moon |
5 | Konumlandırma ve Farklılaşma | Örnek Olay |
6 | Marka değeri (Brand Equity) | The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking, Jean-Noël Kapferer. Managing Brand Equity, David A. Aaker. brandfinance.com |
7 | Marka Değer Ölçer (Brand Asset Valuator) | bavconsulting.com |
8 | Ara Sınav | |
9 | Marka yaratmak - Ürün özellikleri | Principles of Marketing , Philip Kotler and Gary Armstrong. |
10 | Marka yaratmak - Tüketici içgörüsü | Makaleler |
11 | Pazarlama ve Pazarlama İletişimi | Principles of Marketing , Philip Kotler and Gary Armstrong. IMC, the Next Generation Five Steps for Delivering Value and Measuring Returns Using Marketing Communication, Don Schultz and Heidi Schultz Makaleler; J. P. Kitchen, D. Schultz |
12 | Marka İletişimi Örnek Olay | Building Customer-brand Relationships, Don E. Schultz and Beth E. Barnes. Strategic Brand Communication Campaigns, Don E. Schultz and Beth E. Barnes |
13 | Marka İletişimi Kampanyası - Marka Yaratma | Sınıf içi çalışma |
14 | Marka İletişimi Kampanyası - Marka Yaratma ve Marka İletişimi | Sınıf içi çalışma |
15 | Marka İletişimi Kampanyası - Sunumlar | Sınıf içi çalışma |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Ders Slaytları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Güçlü Markalar Yaratmak, (David A. Aaker.) ISBN: 9786055755164 Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? (Güven Borça), ISBN: 9758378692 The Tipping Point (Kıvılcım Anı) Küçük Şeyler Nasıl Büyük Farklar Yaratır? (Malcolm Gladwell), ISBN: 6054584604 Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Kevin Lane Keller. ISBN-13: 978-0132664257 Konumlandırma, Al Ries ve Jack Trout ISBN: 6054584376 Different: Escaping the Competitive Herd, Youngme Moon ISBN-13: 978-0307460868 The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking, Jean-Noël Kapferer. ISBN-13: 978-0749465155 Managing Brand Equity, David A. Aaker. ISBN-13: 978-0029001011 Principles of Marketing , Philip Kotler and Gary Armstrong. ISBN-13: 978-0134492513 http://ebook.effieturkiye.org/ Çeşitli dönemlere ait reklam filmleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 190 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. | X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. | X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. | X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. | |||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. | |||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. | |||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest